woensdag 19 september 2012

Van oude en nieuwe topo's

Hoewel de topo nog niet af is, krijgen we wel hoe langer hoe meer zicht op het geheel.
De meeste oude topo's hebben we inmiddels wel achterhaald of ingezien. Ik heb ze bijna allemaal op het blog gezet, onderaan de blogberichten.
Er zijn niet veel grotten die vaker getopografeerd zijn dan de Nou Maulin heb ik de indruk.
Wij zijn bezig met topo nummer zestien!

De enige kaart die ik nog niet heb weten te vinden is een referentie uit de AKWA, namelijk die in een Duitse publicatie: 
BECKER, Dr. Hans Karl. Die alten Höhlenflüsse der Lomme und Lesse. 
Of wellicht uit de andere referentie:
BECKER, Dr. Hans Karl. Kleiner Leitfaden der Höhlenkunde. Verlag des Vereins für
Höhlenkunde - Frankfurt am Main, extrait: 35 pp.
De topo zou  van 1918 zijn, wat nogal vroeg is, dus de kans is groot dat deze Becker de 
topo uit Van Den Broek, Martel, Rahir overgenomen heeft.
Dus als iemand een bibliotheek weet waar deze publicaties zich bevinden, dan hou ik me
aanbevolen.
 
Binnenkort op 6 en 7 oktober:
 Le SCR, La Calestienne et les Fistuleuses vous proposent
Journées Nationales de le Spéléologie
Voor dit evenement zullen wij onze voorlopige topo meenemen, zodat bij de presentatie bij de ingang van de Nou Maulin iedereen van de voorlopige resultaten kan kennisnemen.
Tot dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten