maandag 11 juli 2011

NM 20110710

Ik heb de gezelligheid van het Speleo Limburg groeve weekend vaarwel gezegd om een dagje in mijn eentje te gaan topograferen. Toen we de vorige keer van de NM wegreden poppelde ik om terug te gaan. En dit weekend leek me een perfect dubbel doelweekend.
Alleen? Kan dat dan? Het gaat. Ik heb m'n zinnen erop gezet om de ingangszone in beeld te brengen zodat we die over de 1910 topo van Martel kunnen projecteren.
Ik vorder gestaag en na een uur of vier, vijf heb ik tot en met de grille het meeste in beeld gebracht. Nu kom ik in de zone waarbij hulp heel welkom is.
Een keer heeft een speleoloog in korte broek even het meetpunt aangehouden, voor de rest was het: niet te grote slagen maken en op witte stipjes richten of op het potje witte verf.
Het geeft me een goed gevoel dat je in zo'n weinig tijd zoveel kunt doen en het helpt me te beseffen dat de NM net zo gemeten moet worden als je een olifant eet, stukje voor stukje.
Ik verken Rochefort nog even.
Jos


Verstuurd vanaf mijn iPod

1 opmerking:

  1. Hoi, we hebben deze blog gevonden en wensen jullie veel moed en plezier bij de meetwerken. Een mooi project!
    Geert - SC Cascade

    BeantwoordenVerwijderen